2009. szeptember 12., szombat

Tanulság

2007. január 27.

2 nap múlva Dorka eléri a 3 hónapos mérföldkövet. Ilyenkor múlik el a legtöbb babánál a hasfájás, mi ennél jóval szerencsésebbek vagyunk, mivel kb. a 9. héttől már alig-alig fáj neki. Az elmúlt egy hónapban még többet dumál és nevetgél ez a csodagyerek. Az első igazi kacagását Kingának hallatta, aki Csabival január 10-én volt nálunk látogatóban. Azóta is megismételte párszor a produkciót, de ha egész nap ezt hallgatnánk sem tudnánk megunni.




Én sajnos teljesen beőrültem az elmúlt napokban. Persze a sok jóindulatú jótanács, meg a rengetek szakirodalom megtette hatását...Buzgón rávetettem magam a szigorú napirend bevezetésére és az időpontokhoz való ragaszkodásra, hollott mindig is utáltam úgy élni, hogy minden percem be van osztva. Az egész úgy indult, hogy Dorka már hetek óta csak éjjel 11-kor vagy annál is később volt hajlandó elaludni. Na, úgy gondoltam majd én ezen könnyedén változtatok, ha reggel korábban ébresztem, napközben kevesebbet hagyom aludni, minden nap ugyanakkor rakom le...stb. Na hát ennek semmi más következménye nem lett, minthogy Dorka majdnem megutálta a kiságyát és szinte már félt, amikor beletettem. A végén már együtt sírtunk, ő azért mert még nem álmos én azért mert képtelen vagyok megkeményíteni a szívem és következetesen rávenni őt a "helyes időpontok betartására". Na hát aztán rájöttem, hogy ekkora hülyeséget el sem tudok még egyet képzelni. Hát az én gyerekemen nincs olyan gomb, amit ha megnyomok hirtelen elálmosodik, csak azért mert 8 óra van. És arra is rájöttem, hogy sokkal boldogabb voltam, amíg beletörődtem, hogy ő éjszaka ébren szeret lenni és kész. Reggel 10-ig alszik, attól nem kell félnem, hogy nem alussza ki magát. Inkább azt a módszert választottam, hogy figyelem Dorka jelzéseit, és akkor teszem le, amikor fáradt. Most fél 8 van, és édesen alszik.



Úgyhogy a tanulság az, hogy nem szabad mindenki tanácsát megfogadni, nem szabad hasonlítgatni a gyerekeket, van aki háromszor alszik naponta ilyen korban, van, aki egyszer. És főleg, nem szabad kiborulni, ha az ember gyereke nem hasonlít egy robotra:)



Dorka ma 6450 gramm. Szegénykém túl van az első megfázásán, ami csak enyhe köhögés formájában jött elő, de azért így is aggasztó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése