2010. május 28., péntek

Kíváncsiság

Dorka sokat fejlődött mostanában. Érezhető ez nemcsak azon, hogy már szól, hogy pisilnie kell, és a WC-be produkál, hanem azon is, ahogy kifejezi magát. A minap például kiállt az erkélyre és a következőt találta mondani:
- Elmegyünk arra (megfelelő irányba mutat), befordulunk a járdára, ott sokat-sokat mendegélünk, befordulunk balra, és ott a játszótér.
Hát apával nagyot néztünk. Tényleg ott van. Eleve ez a bal-jobb, nekem gondolkodnom kell, melyik-melyik, ő meg már most így....na szóval el vagyunk Tőle ájulva.

További aranyos mondásai:
Ma reggel, fogmosás után megkérdeztem, hogy ügyesen megmosta-e a fogacskáit. Ezt válaszolta: -Igen, ügyesen, egész nap piszkos követ ettem, azért lett piszkos a fogam. :))))

A tesója tüsszent, ő meg odarohan: -Dávidkám fázol? Fázol édesem?

Sok helyről hallottam, hogy ha egy kisgyereknek tesója születik, sok esetben ő is visszaszokik, vagy legalábbis érdeklődést mutat a szopizás iránt. Hát nálunk ez eddig abban merült ki, hogy Dorka odaült mellénk, fogta a babáját, kutyusát, ami éppen kéznél volt, odaszorította a köldökéhez (!!!) és megszoptatta. Ilyen mondatokkal kísérte mindezt: -Lili/Sára...stb. baba, egyél szépen, mert nagyon éhes vagy! Üres a pocakod. Miért nem eszel? Egyél! Jól van, jóllaktál!....:)
Pár napja viszont, miután Dávidka megtömte a pocakját, odahozta hozzám  a babáját, hogy őt is szoptassam meg. Amikor látta, hogy belementem a játékba, bátrabb lett és megkérdezte, Ő is szopizhat-e. Mondtam, hogy persze. Hatalmas vigyor volt  a válasz és hitetlenkedés a szemében. De aztán odajött és megnyalogatta a tejforrást. Kíváncsi voltam mi lesz ebből. Nem tudott mit kezdeni vele, megpróbálta a másikat is, kicsit gondolkodott, majd elszaladt játszani. Azt hiszem, kielégítette a kíváncsiságát. Remélem tényleg ennyi volt.

Szoptatom a krokit:



Időközben Dáviddal volt egy kis szopi para, nem részletezném, csak annyi, hogy sok sírás volt és képbe került egy szoptatási tanácsadó is. De pár nap alatt túllettünk a nehézségeken, és mára minden oké. A nagyfiúról bővebben a 4 hós bejegyzésben.

1 megjegyzés:

  1. Édes a nagy lányod, nagyon okos is, bár ezt eddig is tudtuk. Bár azt is hogy édes! :-)
    De jó leírni, és jó olvasni Róla!
    Várjuk a nagy legény képeit is!

    VálaszTörlés