2012. január 15., vasárnap

Összeköti

Dávid már három-négy szót is összeköt, csinos kis mondatokat formálva. Leggyakoribbak a "Dorka gyeje sátojba.", "Dávid mesét nézni sihu.", "Anya gyeje cicizni." Ahogy látható a főnévi igenevek korszakában van, de így is tökéletesen meg lehet érteni, hogy mit akar mondani. Ha bonyolultabb a mondanivaló, még beszúr egy kis babanyelvet, a múltkor, amikor közöltem vele a játszóházban, hogy indulunk, a következővel reagált: "Anya, nem hatyatya haza menni." Ezt elmondta ötször a nyomatékosítás kedvéért, én meg mindegyiknél jobban szakadtam a röhögéstől. Egyébként a k betűt szereti ty-re cserélni, így lesz nála nagyon sok hétköznapi szóból nagyon aranyos, ilyen a: mótyus, vatyond, Dortya, työszi, martyoló. Leutóbbi az abszolút kedvenc mostanában, nem tudom melyiket és hol keresi, de sokszor kántálja, hogy "Másik martyolóóó, hó vagy?" Lehet, hogy azt akarja sugallni, hogy ugyan vegyünk már neki még egyet.:) Most jut eszembe, a tyutyás autó az, amit szintén sokat emleget, ha bármily kis szemetet a kuka felé visz, már mondja is, hogy azt majd elvisz a tyutyás. :)
További Dávid által használt cuki szavak: bümbüsi = autó, pipi = mindenféle madár, sziapa, szianya = búcsúzás.:)
A beszédben az a jó, hogy nem erőltetik a dolgokat az emberre, mert megértik, mit is akar, ugye. Pár napja tárkonyos raguleves volt az első fogás, ami eddig nagyon bejött a gyerekeknek. Odatettem Dávid elé, aki egy kanállal kóstolt belőle, majd eltolta, és közölte, hogy második. Próbáltam még kínálgatni a levesből, de kántálta, hogy második, második. Ekkor megkérdeztem, hogy miért nem kéri, a szemembe nézett és tárgyilagosan azt mondta:
-SZERETEM NEM!!!!!

Viktor próbálta kicserélni a pelusát, lefektette a földre, de így eltakarta a TV-t, amiben épp mese ment. Dávid felháborodott, és rákiabált:
-APA!!! LÁTOK SEMMIT!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése